Pressemeddelelse

Pressemeddelelse

Pressemeddelelse

Ny shitstormforsikring vil beskytte virksomheders omdømme

I anden uge af januar 2016 meddelte forsikringsselskabet Topdanmark, at de i samarbejde med SAFEonNET® nu kan tilbyde en shitstormforsikring til deres små og mellemstore erhvervskunder. Forsikringen, der beskytter virksomheder mod en såkaldt ”shitstorm” og dårlig omtale på nettet, kommer på et tidspunkt, hvor behovet for at beskytte virksomheders omdømme, aldrig har været større.

I anden uge af januar 2016 meddelte forsikringsselskabet Topdanmark, at de i samarbejde med SAFEonNET® nu kan tilbyde en shitstormforsikring til deres små og mellemstore erhvervskunder. Forsikringen, der beskytter virksomheder mod en såkaldt ”shitstorm” og dårlig omtale på nettet, kommer på et tidspunkt, hvor behovet for at beskytte virksomheders omdømme, aldrig har været større.

2015 blev for alvor året, hvor den digitale ”shitstormbølge” væltede ind over os, og det har ramt både store som små virksomheder, der på den hårde måde har måttet sande, hvad en shitstorm kan gøre af skade for både virksomhedernes troværdighed, brandværdi og ikke mindst økonomi.

Behovet for at beskytte sit omdømme vedrører specielt de mindre virksomheder. Finder potentielle kunder eller samarbejdspartnere negativ omtale om en virksomhed, efterlades et dårligt indtryk, og kunderne går til konkurrenten. Her er de større virksomheder ofte bedre rustet til at beskytte sig, så en shitstormforsikring vil særligt komme de mindre erhverv til gode.

”Hos Topdanmark glæder vi os over lanceringen af vores nye shitstormforsikring – ikke mindst fordi vi kan tilbyde vores erhvervskunder en beskyttelse, der kan sikre dem overlevelse, såfremt de skulle havne i en shitstorm. Det forholder sig sådan, at omtale kan være enten velfortjent eller ufortjent, men ofte opstår den på baggrund af misforståelser. Det betyder, at bare én fejltagelse eller misforståelse i en restaurant eller hos et byggefirma kan resultere i en dårlig anmeldelse, som via de sociale medier kan sprede sig som en steppebrand. Dette kan i yderste tilfælde resultere i, at hele virksomheden må dreje nøglen om,” siger Lars Hem Simonsen, som er erhvervsdirektør hos Topdanmark.  

Det innovative bureau SAFEonNET® lancerede i starten af 2015 en sikring mod dårlig omtale i abonnementsform til danske virksomheder, der i samarbejde med Topdanmark nu er videreudviklet til shitstormforsikringen.

“Vi er utrolig stolte af aftalen med Topdanmark, og at netop vi har kunnet levere fundamentet til Danmarks første shitstormforsikring til Topdanmarks erhvervskunder. Uden samarbejdet med Topdanmark, der har over 50.000 erhvervskunder, ville vi ikke kunne få denne forsikring ud over rampen i samme omfang,” forklarer William Atak, adm. direktør i SAFEonNET®.

For et beløb fra 845,- kr. årligt kan virksomheder forsikre sig mod dårlig omtale på nettet. Shitstormforsikringen fungerer ligesom andre forsikringer. Sker det, at virksomheden udsættes for dårlig omtale eller en shitstorm på nettet, har virksomheden mulighed for at anmelde skaden, hvorefter et team af eksperter vil tage over og bearbejde den dårlige omtale. Og for særligt de små virksomheder kan der være mange penge at spare, såfremt uheldet skulle være ude.

På billedet ses William Atak og teamet hos Topdanmark, der har været med i udviklingen af shitstormforsikingen.

Omtalt på følgende medier:

Finans.dk
Tv2.dk
DR.dk
Radio24syv

© 2024 SAFEONNET® · Strandvejen 8, 2100 København Ø, Danmark · CVR: 27045294

🇩🇰 Dansk

© 2024 SAFEONNET® · Strandvejen 8, 2100 København Ø, Danmark · CVR: 27045294

🇩🇰 Dansk

© 2024 SAFEONNET® · Strandvejen 8, 2100 København Ø, Danmark · CVR: 27045294

🇩🇰 Dansk