Nyt
Seneste nyheder fra SAFEonNET.
Flere offentlige ansatte udsættes for digital chikane
Med den digitale medieudvikling udviskes grænsen mellem offentlige ansattes arbejdstid og fritid, da de kan kontaktes uden for arbejdstiden gennem sociale medier, SMS og e-mail. Ifølge en undersøgelse, foretaget af Nyhedsmagasinet Danske Kommuner, vælger flere borgere at benytte sig af denne mulighed i situationer, hvor de føler sig uretfærdigt behandlet.
5
min
•
22. jun. 2023
Arbejdstilsynets kampagne sætter fokus på digital chikane
Arbejdstilsynet har igangsat en kampagne med fokus på digital chikane på arbejdspladsen, som er designet til at vejlede virksomheder i at håndtere digital chikane blandt deres medarbejdere. Det handler om at have klare retningslinjer og en solid plan for at håndtere situationer og sikre et trygt arbejdsmiljø for alle.
3
min
•
22. jun. 2023
Digitale sexkrænkelser
Sexkrænkelser er en alvorlig sag, der kan have store og langvarige konsekvenser for den udsatte. Desværre er det et fænomen, der vokser i takt med den stigende brug af internettet og sociale medier.
10
min
•
24. mar. 2023
Læk af fortrolige oplysninger – Beskyt virksomheden og dens ansatte
Vi har alle sammen nogle oplysninger om os selv, som vi ikke deler med hvem som helst. Det skyldes, at de nemt kan misbruges, hvis de falder i de forkerte hænder. Derfor er et læk af fortrolige oplysninger, hvor sådanne oplysninger bliver offentligt kendte, en alvorlig sag.
6
min
•
22. mar. 2023
Hævnporno – Deling af privat og intimt indhold
Hævnporno er et fænomen, hvor private og intime billeder bliver lækket, delt og spredt på internettet. Ordet ”hævnporno” kommer som følge af, at det især er tidligere kærester og partnere, der deler billederne for at få ram på ofret.
5
min
•
22. mar. 2023
Chikane på nettet – Online chikane er en stigende trussel
Der er altid en bagside af medaljen, og det gælder også for vores stigende online tilstedeværelse og brug af sociale medier. Sociale medier bruges nemlig i høj grad til nemmere at komme i kontakt med andre – og det gælder også for dem, som man ikke vil kontaktes af. Det er nemmere at mobbe og udføre chikane på nettet, fordi det grundet muligheden for at være anonym kan være svært at opspore ophavsmanden. Derfor opleves det i høj grad, at den almindelige chikane er fulgt med den digitale tidsalder og blevet til chikane på nette
9
min
•
22. mar. 2023
Kompromitterende og krænkende billeder og videoer uden samtykke
Hvis krænkende, private og uønskede billeder og videoer af personer florerer på internettet, kan det få store konsekvenser for fremtiden. Med en SAFEonNET® forsikring er virksomheder og deres medarbejdere forsikret og kan få hjælp til at få fjernet og/eller begravet billeder og videoer, som er delt uden samtykke.
8
min
•
22. mar. 2023
Tidligere Maersk excecutive træder ind i dansk væksteventyr
Det er en af de mest erfarne og respekterede erhvervskvinder i Danmark, der nu, med store visioner for vækst, indtræder som bestyrelsesformand for den verdensledende, skandinaviske virksomhed SAFEonNET®.
6
min
•
19. mar. 2015
Sådan besvarer du dine online anmeldelser
Når du modtager en anmeldelse, er det en god idé at reagere på den. Det giver dig mulighed for at påvirke udfaldet af situationen og viser anmelderen, at du tager vedkommendes mening seriøst, hvad enten den er positiv eller negativ.
2
min
•
29. mar. 2021
Falske nyheder – effektiv beskyttelse af virksomhedens personale
Falske nyheder eller ”fake news” på engelsk er et begreb og et fænomen, der for alvor er kommet på dagsordenen de sidste par år.
6
min
•
11. jun. 2020
SAFEonNET® breder sig i Norden og tilbyder nu også svenskerne shitstorm-sikring
Det danske reputation management bureau SAFEonNET®, der så dagens lys primo februar i år, udvider allerede nu til nabolandet Sverige på baggrund af dansk succes og en ambitiøs strategi.
5
min
•
9. mar. 2019
Digitale trusler og afpresning – beskyt virksomheden i dag
Hvad er digitale trusler og afpresning? Det kan være svært at give et entydigt svar på, da det er et bredt begreb, der dækker over flere fænomener.
7
min
•
11. jun. 2020
Falske profiler og informationer – beskyt dig mod misbrug
Flere og flere oplever at finde profiler på sociale medier, som enten udgiver sig for at være dem eller har misbrugt deres billeder og oplysninger til at skabe en opdigtet person.
6
min
•
11. jun. 2020
Hetz og ydmygelse – sådan beskytter du virksomheden og dens ansatte
I en tid, hvor ry og omdømme er afgørende for ens succes, kan hetz og ydmygelse få store konsekvenser. Begge handlinger har nemlig til formål at udsætte og nedværdige den eller de udsatte, så både omdømmet og stoltheden lider.
5
min
•
11. jun. 2020
Digital mobning – mobning af børn og unge på internettet
Mobning er et gammelt fænomen. Men med digitaliseringen af vores samfund er en helt ny problemstilling opstået. I takt med at mere og mere af vores kommunikation foregår over diverse sociale medier og digitale platforme, er mobningen også rykket online.
7
min
•
15. jan. 2019
Shitstorm-analyse: Beklagelser fra virksomheder kommer inden for 24 timer
Når en virksomhed lægger sig ned efter en shitstorm, sker det i knap 7 ud af 10 tilfælde inden for 24 timer. Og inden for ti dage har alle 25 analyserede virksomheder reageret med en tilbagekaldelse/beklagelse.
5
min
•
1. jun. 2017
Dårlig omtale af danske mellemstore virksomheder overrasker eksperter
Pressemeddelelse: SAFEonNET® har netop udgivet analysen ”50 dage med dårlig omtale” for 2016, som viser et proportionelt misforhold af dårlig omtale for mellemstore virksomheder i det danske mediebillede.
2
min
•
12. sep. 2016
Det trækker op til “shitstorm” blandt de store virksomheder i Danmark
Flere virksomheder er tættere på en at blive ramt af en “shitstorm”, end de aner. På trods af at det begynder at stå klart, hvor meget dårlig omtale kan skade selv de bedst rustede virksomheder, er der alligevel mange, der er for dårligt rustede, når ”uvejret” truer.
5
min
•
19. mar. 2015
Ny shitstormforsikring vil beskytte virksomheders omdømme
I anden uge af januar 2016 meddelte forsikringsselskabet Topdanmark, at de i samarbejde med SAFEonNET® nu kan tilbyde en shitstormforsikring til deres små og mellemstore erhvervskunder. Forsikringen, der beskytter virksomheder mod en såkaldt ”shitstorm” og dårlig omtale på nettet, kommer på et tidspunkt, hvor behovet for at beskytte virksomheders omdømme, aldrig har været større.
3
min
•
20. jan. 2016
Reputation Center vil afsløre din virksomheds værdi
Teamet bag verdens første “shitstorm-forsikring” løfter nu sløret for nyt globalt Reputation Center, der kan være med til at vurdere virksomheders værdi – eller mangel på samme.
5
min
•
23. dec. 2015