SAFEonNET® breder sig i Norden og tilbyder nu også svenskerne shitstorm-sikring
Det danske reputation management bureau SAFEonNET®, der så dagens lys primo februar i år, udvider allerede nu til nabolandet Sverige på baggrund af dansk succes og en ambitiøs strategi.
Med en seriøs strategi om at udvide til det internationale marked har SAFEonNET® allieret sig med den internationale iværksætter Jacob Laurvigen, og slår nu – bare en måned efter lancering – dørene op for SAFEonNET® i Sverige. Bureauet har siden deres opstart i februar tilbudt virksomheder sikring af deres omdømme på nettet, hvilket har vist sig at være et populært tilbud.
Med mediernes fokus på virksomheders fejltrin, bl.a. sagen om 3 Mobils skattely eller magasinet Covers brug af underernærede modeller, som har bragt begge i massive shitstorms, er behovet for sikring af virksomheders omdømme ikke blevet mindre.
Nu kan svenske virksomheder sikre deres omdømme
Med en solid start på det danske marked giver SAFEonNET® nu også de svenske virksomheder muligheden for at beskytte deres online omdømme. Og det er med store forventninger, at SAFEonNET® nu udvider til Sverige: “Det Svenske marked er dobbelt så stort som det danske, og grundet den svenske kultur – og ikke mindst lovgivningen – er fokus her endnu stærkere, når det kommer til virksomheders online omdømme”, forklarer Jacob Laurvigen og fortsætter:
“Vi forventer at den svenske afdeling både følger og overhaler den danske succes, så vi allerede ved udgangen af 2015 står med et solidt nordisk fundament og en virksomhed i hypervækst, der er klar til at indtage lande som Tyskland, Frankrig og England.”
SAFEonNET® er grundlagt af marketingbureauet ATAK A/S, der med sine 17 år i branchen er markedsledende inden for online reputation management. Direktør hos både ATAK A/S og SAFEonNET® William Atak forklarer omkring den aggressive vækststrategi:
“Vores vækst er ikke kun drevet af lysten til at vokse, men er også funderet i et stigende behov hos vores kunder, der har afdelinger i hele verden”.
Shitstorms giver store tab
Ifølge William Atak er flere og flere børsnoterede virksomheder gennem de seneste par år blevet opmærksomme på, hvor følsomme deres forretning og nøglepersoner egentlig er overfor angreb på deres omdømme, og han uddyber:
“Der findes mange eksempler på virksomheder, der har været tæt på måtte lukke pga. dårlig omtale på nettet, og undersøgelser peger da også på, hvor stort et tab virksomheder kan stå med, hvis de ender i en shitstorm.”
I følge en undersøgelse, som analyseinstituttet YouGov har foretaget i samarbejde med SAFEonNET® omkring danskernes digitale adfærd inden køb, vil 70 % af danskerne fravælge at handle hos eller indgå et samarbejde med en virksomhed, hvis de stødte på dårlig omtale om den på nettet. Målet med SAFEonNET® er netop at hjælpe virksomheder med at bevare deres gode omdømme på nettet for at forhindre nedgang i deres omsætning samt for at undgå tab af arbejdspladser.
Mandag d. 9. marts åbner www.safeonnet.se.
*Tallene kommer fra en undersøgelse gennemført af analyseinstituttet YouGo i samarbejde med SAFEonNET®. Der er i alt gennemført 1032 CAWI-interview med danskere i alderen 18-74 år, i perioden 17. – 18. december 2014.
Om SAFEonNET®
SAFEonNET® er en ydelse, der sikrer virksomheder mod dårlig omtale. SAFEonNET® er et registreret varemærke.
Med SAFEonNET® kan man sikre virksomhedens navn, variationer af virksomhedens navn, produktbrands og til virksomheden associerede nøglepersoner imod dårlig omtale på nettet, så det ikke får konsekvenser for både virksomhedens økonomi og omdømme. Man kan yderligere tilkøbe proaktiv reputation management for at minimere risikoen for synlighed af eventuel fremtidig dårlig omtale. Herudover kan man tilkøbe overvågning af dårlig omtale.
For yderligere information og udtalelser om SAFEonNET®:
Tora Houe
Presseansvarlig
Tlf.: +45 3510 5050
presse@safeonnet.dk